Marble İzmir Fuarı’nda hazırlıklar son aşamadaTurkuaz Gazetesi

13 Ağustos 2022 - 13:00

Relieve generates rolex replica watches more practical .

Marble İzmir Fuarı’nda hazırlıklar son aşamada

Sektörün ve emeğin başarısı: Marble İzmir Fuarı Sektörün ilk ihracat kapısı Marble İzmir Fuarı’nda hazırlıklar son aşamada.

Marble İzmir Fuarı’nda hazırlıklar son aşamada

Hazırlıklar son aşamada

İzmir fuarcılığı, tarihinden aldığı görev ve sorumlulukla, bugün kentin gurur kaynağı olan Türkiye’nin en büyük ve en modern fuar alanını kurdu. Çeyrek asırlık yaşını geride bırakan Marble İzmir ise, bu başarı hikâyesinin güç ve ilham kaynağını oluşturuyor.

Yerli ve yabancı ziyaretçileri ile fuar turizmi açısından bir cazibe merkezi haline dönüşen Marble İzmir, kent ekonomisine de katkı sağlıyor.

Doğal taş sektöründe ihtisas fuarı yapılma düşüncesi, İzmir Enternasyonal Fuarı(İEF)’nın içindeki Mermer Sevgi Yolu’na dayanan uzun ve çetrefilli bir serüvene sahip. Dünyadaki gelişmeler sektörleri ihtisas fuarlarına yönlendirirken, doğal taş sektörü henüz genel ticaret fuarı içinde filizlenen bir alt sektör olarak görünüyordu. İEF içerisinde hazırlanan Mermer Sevgi Yolu, tohumun filizlenmesinin önünü açtı. 1989, 1990 ve 1991’de “Mermer Günleri” adı altında hem bakanların geldiği hem de yurt dışından konukların sunumlar yaptığı aktivitelerle sektörün kalbine ilk cemre düşmüştü.

Kültürpark’tan fuarizmir’e

1985 yılında çıkan Maden Kanunu ile sektöre yatırım güvencesi verildi. Bu güvence ile üretim yapılabildi. Bununla birlikte Türk mermerciliğine İzmir ve Marble İzmir Fuarı’nın önemli katkıları oldu. İlk kez 1995 yılında doğal taş sektörünü Kültürpark’ta buluşturan Marble İzmir Fuarı’nın ilk yılında toplam doğal taş ihracatı 77 milyon dolarken şu an fuarın da katkısı ile Türkiye’nin doğal taş ihracatı 2 milyar dolara çıktı. Marble İzmir Fuarı, Türkiye doğal taş ihracatının can damarı haline geldi. Son 10 yılda doğal taş ihracatı Türkiye ekonomisine yaklaşık 20 milyar dolarlık katkı sağladı. Kültürpark’ta 47 yerli katılımcısıyla başlayan, 4 bin 719 kişiyi ağırlayan Marble İzmir Fuarı, 2005 yılında kabına sığmadı. Marble sayesinde Türkiye, uluslararası standartlara uygun en büyük ve en modern fuar alanına kavuştu. 2015 yılında fuarizmir’in açılışı, Marble İzmir Fuarı ile birlikte yapıldı. İzmir’e fuarcılıkta uluslararası bir marka değeri kazandıran bu alan, Marble İzmir’in kente katkılarından biri oldu.

Sektör fuarı, fuar sektörü büyüttü

25 yılda 47 katılımcıdan bin 100 katılımcıya, 4 bin ziyaretçiden 77 bin ziyaretçiye ulaşan fuar, ülkenin dış ticaret açığını kapatmaya katkı veriyor. Sektör ve Marble İzmir Fuarı bu rakamlara 25 yılda beraber ulaştı. Sektör fuarı, fuar da sektörü büyüttü. Dünya genelinde olağanüstü bir gündem yaşanıyor. Bu gündem sektörü ve fuarı olduğu kadar ülke ekonomisini de derinden etkiliyor. Bu zor günlerden en verimli çıkış yolu, ortak akıl oluşturup ticareti arttırmaktan geçiyor. Marble İzmir Fuarı, bu dönemde sektör için büyük bir ticaret fırsatı olacak.

Geri sayım başladı!

26. Marble İzmir Fuarı için geri sayım başladı. Pandemi sebebiyle ertelenen fuarlar arasında yer alan Marble İzmir, 25-28 Ağustos tarihleri arasında fuarizmir’de açılacak olmanın heyecanını yaşıyor. Türkiye’de aşılanma süreçlerinin de hız kazanması ile birlikte fuara dünyanın pek çok yerinden ziyaretçinin gelmesi bekleniyor. Kayıt alınan Hosted Buyer programı satın alıcılarının tamamı, pandemi koşulları elverirse fuara katılacaklarını bildirdi. Uluslararası Taş Kongresi, Dünya Taş Zirvesi, Değişik Tasarım Yarışması, sanal gerçeklik deneyimleri, gezi ve etkinlik programları ile zenginleşecek fuar, vites yükselterek sektöre yeniden dinamizm kazandırmaya hazırlanıyor.

Hazırlıklar son aşamaya geldi

Fuar kurulum süreçleri ile ilgili ise son aşamaya gelindi. Kapalı alanda işlenmiş ürün sergileyen yeni firmaların taleplerine geri dönüş yapıldı. İşlenmiş ürün, makina ve iş makinaları alanında tahsisler tamamlandı. Blok alanı tahsisleri ise, operasyon ve kurulum süresince devam edecek.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

sperrmüll