COVID-19 2020 Hedeflerini DeğiştirdiTurkuaz Gazetesi

11 Ağustos 2022 - 17:18

Relieve generates rolex replica watches more practical .

COVID-19 2020 Hedeflerini Değiştirdi

Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, Covid-19 sebebiyle 2020 yılı Ocak-Haziran döneminde Türkiye geneli maden ihracatını yüzde 15’lik kayıpla 1,5 milyar dolar olarak gerçekleştirdiklerini, doğal taş ihracatının ise Ocak-Haziran 2020 döneminde yüzde 16’lık bir kayıpla 730 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştirildiğini söyledi.

COVID-19 2020 Hedeflerini Değiştirdi

Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, Covid-19 pandemisi sebebiyle 2020 yılı Ocak-Haziran döneminde Türkiye geneli maden ihracatını yüzde 15’lik kayıpla 1,5 milyar dolar olarak gerçekleştirdiklerini, doğal taş ihracatının ise Ocak-Haziran 2020 döneminde yüzde 16’lık bir kayıpla 730 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştirildiğini söyledi.

mevlütkaya1Maden ihracatı ile ilgili rakamlarla ekonomik faaliyetleri açıklayan, Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya şunları söyledi: Türkiye’nin yer altı zenginliklerinzi “Hayatımız Maden” mottosuyla ekonomiye kazandıran Ege Maden İhracatçıları Birliği olarak 2019 yılını yüzde 3’lük ihracat artış hızıyla 946 milyon dolar döviz geliri ile geride bıraktıklarını belirten Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, “2020 yılına da büyük umutlarla girdik. 2020 yılı için ihracatta 1 milyar doları aşma hedefi koymuştuk. 2020 yılının ilk ayında ihracatımızdaki yüzde 22’lik artışla 2020 yılına güzel bir giriş yaptık ve 76.5 milyon dolar dövizi ülkemize kazandırdık.

Türk madencilik sektörünün açık ara en büyük ihracat pazarı Çin’in Wuhan şehrinde aralık ayında ortaya çıkan ve kısa sürede pandemiye dönüşen Covid19 virüsü sadece madencilik sektöründe değil, tüm sektörlerde 2020 yılı için tüm dünyanın ekonomik hedeflerinin revizesini gündeme getirdi. Covid 19’un etkisiyle 2020 yılı Ocak-Haziran döneminde Türkiye geneli maden ihracatımızı yüzde 15’lik kayıpla 1,5 milyar dolar olarak gerçekleştirdik.

Doğal taş ihracatına baktığımız ise Ocak-Haziran 2020 döneminde yüzde 16’lık bir kayıpla 730 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştirdik. Blok doğal taş ihracatımız ise bu dönemde Çin pazarındaki talep düşüklüğü nedeniyle yüzde 35 kayıpla 261 milyon dolar olarak gerçekleşti. 2020 yılının Ocak-Haziran aralığında, Ege Maden İhracatçıları Birliğimizin kayda aldığı maden ihracatı 2019 yılının Ocak-Mayıs dönemine göre yüzde 7 azalış ile 420 milyon, doğal taş ihracatı ise yüzde 11 azalış ile 250 milyon dolar olarak gerçekleşti” diye konuştu.

 “COVİD-19, yüzde 13 kayıpla kapadı”

2020 yılının başında Çin’in Wuhan kentinde başlayan ve tüm Dünya ülkelerine yayılan COVID-19 virüsü salgını nedeniyle Dünya ekonomisi durma noktasına geldiğini söyleyen Kaya, şöyle konuştu: “Yılbaşından itibaren diğer sektörler fuar, ticaret heyeti gibi etkinlikleri yaparken sektörümüzün önemli etkinlikleri iptal edildi ya da ertelendi. Dolayısıyla 2020 yılına sektörümüze ait fuar ve etkinlikler yapılamamış oldu.. Ülkemiz maden sektörünün en önemli pazarları başta Çin olmak üzere AB, ABD ve Orta Doğu ülkeleridir. Çin’e ihracatımızın tamamen durması, diğer ülkelerde siparişlerin bekletilmesi dolayısıyla madencilik sektörü büyük sıkıntı yaşamaktadır. Ocak ayında en büyük alıcımız olan Çin’e normal seyreden blok mermer ihracat rakamları Şubat ayında yüzde 43, Mart ayında yüzde 68 oranında düştü, Nisan ve Mayıs aylarında ise normalleşmeye başlayarak Haziran dönemini bir önceki senenin aynı ayına göre yüzde 13 kayıpla kapadı.”

“Kaya Çalışmaları anlattı”

Türk madenciliğinin değerini henüz tam olarak bulamadığını, değerini bulması için birlik olarak çalışmalar yaptıklarını dile getiren Kaya, “Ticaret Bakanlığımızın da destekleriyle, aktif iki URGE projemiz faaliyetlerine bu dönemde elektronik ortamda yaptığı toplantılar ile devam ediyor ve ABD, Katar pazarlarına yönelik elektronik sektörel ticaret heyetleri organize etmeyi planlıyoruz. Bu heyetlere Ticaret Bakanlığımızca uygulanacak ‘Pazara Girişte Dijital Faaliyetlerin Desteklenmesi Hakkında Karar’ın çok büyük katkıları olacağını düşünüyorum. Ayrıca yıl içerisinde iki kez ertelenen ve ekim ayı içerisinde düzenlenmesi planlanan dünyanın en büyük doğal taş fuarı olan Xiamen International Stone fuarı ile ilgili gelişmeleri takip ediyoruz.

6 Haziran tarihinde açılan ve bütün yıl erişilebilecek Cloud Xiamen Stone Fair etkinliği öncesinde firmalarımızın tanıtımlarına wechat hesabımızdan paylaşımlarımızla devam ettik. Bu yıl ilk defa ‘Taşa Sanat Kat’ teması ile Doğal taş Proje ve Tasarım Yarışması’nı düzenliyoruz. Bu yarışmaları bölgemizin katma değerli ürün ihracatına ciddi anlamda katkıları olacağını düşünüyoruz. Mart ayı itibariyle kapanan ve elektronik ortamda dersleri devam eden üniversitelerimizin derslerine dahil olup yarışmamızın tanıtımına aktif olarak devam ettik.

Üniversitelerimizin akademik takvimlerinde Covid-19 nedeniyle yaşanan sarkma nedeniyle Doğaltaş Proje ve Tasarım Yarışmamıza başvuruları 13 Temmuz tarihine kadar uzatma kararı almıştık. Yapmış olduğumuz tanıtım faaliyetlerinin başarısını yarışmaya yapılan başvuru sayılarında gördük. Toplamda 400’e yakın profesyonel ve öğrenci kategorisinde başvuru aldık. Şu an başvuruları değerlendirme aşamasındayız. Değerlendirme sonrası ekim ayının ilk haftası ise yarışmamızın ödül töreni organizasyonunu gerçekleştirmeyi planlıyoruz” ifadelerini kullandı.

“İnadına ihracat, İnadına üretim”

“Ben ve yönetim kurulum bu sektörde taşın altına elimizi değil gövdemizi koymuş durumdayız; ancak sektör olarak yaşanan salgın süreci nedeniyle önümüzde gerçekten ciddi günler bizi bekliyor” diyen Kaya, sözlerini şöyle devam ettirdi: “Bizim mottomuz, ‘inadına ihracat, inadına üretim’dir. Çünkü başka kurtuluşumuz ve başka bir Türkiye yok. Türkiye’nin 2020 yılında pozitif büyüme rakamına ulaşabilmesi için tek bir çıkış yolu ihracatını artırmaktır. Bunun için bugüne kadar verilmiş desteklerin yılın geri kalanında artarak devam etmesi gerekmektedir. “diye sözlerini sonlandırdı.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

sperrmüll