Sanayileşme ve MadencilikTurkuaz Gazetesi

07.12.2024 - 06:26

Sanayileşme ve Madencilik

Sanayileşme ve Madencilik
Son Güncelleme :

21 Eylül 2020 - 13:45

Sanayileşme ve Madencilik

Sanayinin gelişmesinde, insanlığın bu günkü refah seviyesine erişmesinde, en büyük katkı MADENLERİNDİR. Günlük yaşamımızdan madenleri çıkarırsak, Taş devri koşullarına geri döneriz.

Binlerce yıldan beri insanoğlu kayaların içinde saklı duran maden ve mineralleri keşfedip kullanmaya başlamasıyla birlikte tarihin akışı değişmiş, insanlık bu günkü yaşam ve refah seviyesine erişmiştir.

Günlük hayatta kullandığımız her türlü araç ve gerecin yaklaşık yüzde 80’i doğrudan veya dolaylı olarak bir veya birden fazla madenden elde edilmiştir. İçinde yaşadığımız mekanlar, onların içindeki araç ve gereçler, etrafımızda gördüğümüz alet ve edevatın nelerden yapıldığını hiç düşündünüz mü? Kullandığımız veya sahip olduğumuz her şeyin yapımında mutlaka maden veya madene dayalı ürünler bulunmaktadır.

Bu günkü modern yaşamımızı bayan escort mersin demir, bakır, kurşun, çinko, alüminyum, krom, fosfat, kömür, mermer ve diğer madenleri bulundukları yerden çıkarmak için çalışan madencilere borçlu olduğumuzu unutmayalım.

Günümüzde kullandığımız her türlü alet ve edevatın nelerden yapıldığını merak ettiniz mi? Bir otomobil üretebilmek için toplam 5 ton maden tüketmekteyiz. Bir otomobil üretmek için 2250 kg demir, 1180 kg bakır, 435 kg kurşun, 327 kg çinko, 77 kg cam kumu,254 kg boksit ve 558 kg diğer madenlere ihtiyaç duyulmaktadır. Ya bu Madenleri üretmeyeceğiz ya da OTOMOBİLE sahip olmayacağız.

Her seçim öncesi bu ülkede mutlaka bir petrol veya doğal gaz bulunur

Bor’la ilgili ilginç gelişmelerde yaşanır. Bir anda Dünyanın en büyük madenci ülkesi oluruz. Gerçekler ise hiç de böyle olmaz. Madencinin emdiği süt her koşulda burnundan getirilir. Bürokrasi ile öyle yoğun uğraşır ki madenci üretim yapmaya zaman kalmaz.

Bu ülkeye Allah büyük bir lütufta bulunup dünyanın en güzel renk ve deseninde MERMER vermiş. Biz bu mermeri en güzel şekilde üretip en değerli paraya satarak ülkemize hizmet etmeliyiz.

Birçok insanın ölümüne neden olan 1. ve 2. dünya savaşı başlamadan birkaç yıl önce dünyada metalik MADENLER savaşı başladı. Paranla bile o dönemde başta demir, kurşun ve krom olmak üzere tüm metallere ulaşım oldukça zorlaştı. Tüm ülkeler metal madenleri satın alıyor ama satmıyorlardı. Bu olgu her iki dünya savaşı öncesi de yaşandı. Şimdi de dünyada bir ametal savaşı başladı.

Tüm ülkeler ametal alıyor ama satmıyor

Bu durum birçok ekonomist tarafından dünyanın 3. dünya savaşına hazırlandığı şeklinde yorumlanıyor. Ama biz ülke olarak ametaller konusunda oldukça geriyiz.

Ülkemizdeki ametal potansiyeli tam olarak açığa çıkarılamadığı gibi bu madenlerin nasıl işletileceği ve hangi teknolojiler sonucu sanayinin hizmetine sokulacağı konusunda da başta üniversitelerimiz olmak üzere bilgi yoksunuyuz. Bir an önce dünyanın bundan sonrada çok fazla şekilde talep edeceği AMETALLER konusunda yeni bir enstitü kurmamız gerekmektedir.

Ülkenin hayali elektrikli araba üretmek

Bu aracın en temel malzemesi en kısa sürede şarj olabilen ve oldukça uzun mesafeye kadar dayanabilen pildir. Pil içinde LİTYUM gerekiyor. Ama biz ülke olarak lityum konusunda da diğer ametaller de olduğu gibi bilgi yoksunuyuz.

Bu ülkenin sanayileşmesi için tüm yeraltı zenginliklerimizi kendi imkanlarımızla yeryüzüne çıkarmak ve ondan en gelişmiş makine ve parçalarını üretmek zorundayız. Bunu başarabildiğimiz taktirde dünyanın en güzel kara parçası olan ANADOLU’da sonsuza kadar var olabiliriz.

Samet Gündüz’ün diğer yazılarını okumak için buraya tıklayabilirsiniz.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

Bu sayfanın içeriğini kopyalayamazsınız