Lojistik Köyler Kurulurken Afyon Ne Yaptı?Turkuaz Gazetesi

14 Ağustos 2022 - 21:13

Relieve generates rolex replica watches more practical .

Lojistik Köyler Kurulurken Afyon Ne Yaptı?

Türkiye’nin 21 şehrinde Lojistik Köyler kurulmaya başlandı. Bunlardan 4 tanesi Afyonkarahisar’ın komşu illeri Uşak, Eskişehir, Denizli ve Konya. Mermerin başkentiysek lojistik köy neden bizde de kurulmuyor?

Lojistik Köyler Kurulurken Afyon Ne Yaptı?

Çevremizde bu kadar Lojistik Köy kurulurken mermerin başkenti olduğumuzu iddia ettiğimiz Afyonkarahisar’da neden böyle bir Lojistik Köy kurulmadı? Afyonkarahisarlı iş insanları ve özellikle STÖ’ler bu konuda istekli oldular mı? Oldularsa ne yaptılar?. Önder Artuk’un gündeme getirdiği Lojistik Merkez ile birlikte Türkiye’de kurulmaya başlanan 21 Lojistik Köy arasında Neden Afyonkarahisar yok sorusu akıllara geliyor?

Başta ATSO, meslek örgütleri ve mermerciler Lojistik Köy kurulması için bir çabaları oldu mu? Olduysa neler yapıldı? Başta AK Partili Milletvekilleri olmak üzere siyasetçiler bu konuda bir çalışmaları oldu mu? Afyonkarahisar’dan her gün yüzlerce tır İzmir’e mermer taşıyor. Kurulacak olan bir lojistik köy ile hem zamandan hem de taşıma maliyeti büyük oranda azalacak. Şimdi birlikte hareket etme zamanı.

Lojistik Köyler kurulurken Afyon ne yaptı?

Antik çağlardan günümüze ticaret yolları hayatımızın bir parçası. Özellikle üreten toplumlar, ürünlerini başka şehirlere ve ülkeler güvenli ticaret yollarıyla ulaştırdı. Her ülke kendi topraklarından geçen ticaret yolunun güvenliğinden sorumlu oldu. Belli mesafelerde hanlar, hamamlar yapıldı. Aylarca süren yolculuklarda insanların mal ve can güvenlikleri ile barınma, yeme içme ihtiyaçları lojistik merkezlerde yapıldı.

Lojistik kavramı askerî kökenli bir kavram, yüzyıllarca savaşlarda askerlere yiyecek, giyecek ve askerî malzeme gibi temel mal ve ürünlerin ulaşımını ve dağıtımını ifade etmek için kullanılıyor. 20. yüzyılın başlarından itibaren üretim, tüketim ve dağıtım faaliyetlerinde yaşanan değişim ve ihtiyaçlar, bu süreçte lojistik, yönetim stratejisinin bir parçası olarak gelişmeye başlıyor.  Eskiden askerî bir kavram olan lojistik, günümüzde işletmelerin ve ülkelerin rekabetçi üstünlüğünü belirlemede temel stratejik unsurlardan biri oldu.  Küresel birçok markanın uluslararası pazarlarda kalıcı olabilmesinin ardında müşteri memnuniyetini ve düşük maliyetleri hedefleyen etkin bir lojistik yönetimi vardır. Lojistik, bir malın üretim aşamasından tüketiciye ulaştırılmasına kadar geniş bir yelpazedeki birçok altyapı, işlem, hizmet ve faaliyeti kapsıyor. Ürün tedariki, ulaştırma, depolama, aktarma, gümrükleme, nakliye, dağıtım ve takip gibi işlemler sektörün başlıca unsurları. Türkiye çok geç kalmış olsa da Lojistik köyler kurulmaya başladı. Şuanda ülke genelinde 9’u işletmeye açık, 5’i yapım aşamasında 7’si proje aşamasında olmak üzere 21 proje var. Peki 21 proje yapılırken Afyonkarahisar ne yaptı? 21 Lojistik köyler hangi şehirlerde? Tüm bunlara cevap arayacağız. Bunlar yapılırken Afyonkarahisar bu konuda ne yaptı? Geç kalınmış olsa da zararın neresinden dönülse kardır mantığı ile o halde şimdi başlayalım. Afyonkarahisar Lojistik Köy için hadi kolları sıvama zamanı. Bu işin gündeme getiren Önder Artuk’u tebrik ediyorum. Şehrin geleceği için en önemli yatırımlardan birisi hiç kuşkusuz el birliği ile desteklenmesi gereken bir çalışma.

Lojistik köy kavramı ilk olarak ABD’de ortaya çıkmış. Bunda sanayi sektöründeki gelişmenin payı büyük. Avrupa’da ise 1960’lı yılların sonlarından itibaren yük köyü olarak karşımıza çıkıyor.
Başta ABD, Avrupa ülkeleri ve Japonya olmak üzere sanayi faaliyetlerinin geliştiği ülkelerde lojistik köylerin ortaya çıkışında artan ticaret hacminin getirdiği lojistik hareketliliğin şehir içinde yarattığı trafik yükü sorunu etkili olmuş. Dünya genelinde artan küresel ticaret ülke ekonomilerini olumlu yönde etkilemekte, satışları artırmakta ve iş dünyasına canlılık kazandırmaktadır. Avrupa’da 60’ın üstünde lojistik köyü bulunuyor. Lojistik köyleri bulunan ülkeler Fransa, Almanya, İspanya, İtalya, Yunanistan, Danimarka, Hollanda, Belçika, Lüksemburg, Polonya, Ukrayna, Macaristan ve Portekiz’dir. Lojistik köylerde çok çeşitli hizmetler için ayrılmış alanlar ve tesisler bulunuyor. Gümrük müşavirliğinden otele, bankadan yükleme boşaltmaya kadar her türlü ihtiyaç karşılanmıyor.

Tüm dünyada bunlar olurken ülke olarak maalesef yine sonradan bu sisteme başlıyoruz. Şu anda ülkemizde işletmeye açılmış olan 9 tane Lojistik Köy var. Yapım aşamasında 5 ve proje aşamasında ise 7 tane lojistik köy çalışması var. 21 projeden 4 tanesi Afyonkarahisar’ın komşu illerinde olduğunu biliyor muydunuz? İşletmeye açılmış olan 9 Lojistik köyden 3’ü yine Afyon’un komşuları olan Uşak, Eskişehir ve Denizli’de. Konya’da ise yapım aşamasında olan bir lojistik köy var. Afyonkarahisar’daki özellikle mermer ihracatı Eskişehir’de, Uşak’ta ve Denizli’de bizdeki kadar yok. Çevremizde bu kadar Lojistik Köy kurulurken mermerin başkenti olduğumuzu iddia ettiğimiz Afyonkarahisar’da neden böyle bir Lojistik Köy kurulmadı? Afyonkarahisarlı iş insanları ve özellikle STÖ’ler bu konuda istekli oldular mı? Oldularsa ne yaptılar? Ben bu güne kadar böyle bir çalışma konusunda bir girişim görmedim. Bir tek Milletvekili Ali Özkaya’nın bazı girişimleri olduğunu duymuştum. Onun dışında bir çalışmaya rastlamadım. Günümüz ticaret hayatının en önemli iki unsuru var. Biri müşteri memnuniyeti. Diğeri lojistik. Lojistik hem maliyet açısından önemli hem de zamanında teslim için. Lojistik köyler genellikle tren istasyonları yakınında ama aynı zamanda karayolu taşımacılığı ile bağlantılı. Tüm yolların kesişme noktası olan Afyonkarahisar Türkiye’nin en önemli lojistik merkezi ve köyü olmak için en ideal yer. Onun dışında Afyonkarahisar’ın mermer sektörünün transfer maliyetini ciddi anlamda düşüreceği gibi daha kıza zamanda teslim avantajıyla bir adım öne çıkmasına neden olur. Haydi Afyonkarahisar Lojistik Köy için birlikte hareket etme zamanı. Burada el bette AK Parti Milletvekillerine büyük görev düşüyor. Ama onlara MHP, CHP ve DP vekilleri de destek olmalı. Başta ATSO olmak üzere Mermer ve iş dünyası STÖ’leri girişimde bulunmalı.

Kaynak: Türkeli Gazetesi Kral Midas Köşesi Ömer Mazi (05.07.2022)

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

sperrmüll