İZFAŞ, 31 fuarla 2022 yılında da İzmir'in ekonomisine katkı sunacakTurkuaz Gazetesi

07.12.2024 - 05:02

İZFAŞ, 31 fuarla 2022 yılında da İzmir’in ekonomisine katkı sunacak

İZFAŞ’ın, 2022 yılında düzenlenecek 31 fuarın tanıtım toplantısında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, bu fuarların İzmir’in ihracatını da omuzladığını söyledi. Başkanı Soyer, “İZFAŞ şehrimizin ekonomisini büyütmeye devam edecek” diye konuştu.

İZFAŞ, 31 fuarla 2022 yılında da İzmir’in ekonomisine katkı sunacak
Son Güncelleme :

25 Ocak 2022 - 14:13

İZFAŞ fuarları, festivalleri ve etkinliklerini 2022 yılında arttırıyor. 2022 yılında 31 fuarın yapılacağı İZFAŞ fuarları ile ilgili lansman toplantısında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, fuarlar kenti İzmir misyonuna uygun vizyonla hareket etmeyi sürdüreceklerini belirtti.

Başkan Soyer,  “İzmir için ana hedefimiz şehrimizin refahını büyütmek ve adil bölüşümünü sağlamak. İzfaş fuarları olmadan bu hedefe ulaşmak mümkün değil. Taksicisinden otelcisine kahvecisine kadar herke payına düşeni alıyor. İzfaş şehrimizin ekonomisini büyütmeye devam edecek” dedi.

FUARLAR İSTİHDAMI DA ARTTIRIYOR 

“Fuarlar istihdamı arttırıyor. Dünya genelindeki fuarların yıllık ekonomik büyüklüğü 137 milyar dolar. 3.2 milyon kişiye istihdam sağlıyor. İzmir’de daha fazla ve nitelikli fuarların açılması şehrimize de doğrudan katkı sağlıyor. Sadece metrekare olarak büyütmek değil bunun ötesinde ihracatı da büyüterek ülkenin refahını büyütmek” diye konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, 2022 yılında 31 fuara ev sahipliği yapmanın gururunu yaşadıklarını söyledi.

4 MEVSİM BOYUNCA ÇOK SAYIDA FUAR DÜZENLEYECEĞİZ 

Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “2021 yılında ihracatta bir milyar dolar barajını aşmayı başardı. İZFAŞ hiç şüphesiz ihracatın artmasında büyük katkı sağladı. Dijitallizmir fuar ile pek çok fuarı dijital ortamda gerçekleştirdi. İBB’nin ve İZFAŞ’IN sektörlere, ihracata katısını büyüterek sürdürmeye kararlıyız. Fuarizmir’de 4 mevsim boyunca çok sayıda fuar düzenleyeceğiz. Bu yılki fuar sayımız yaklaşık 2 katına çıkıyor. 2022 yılında 31 fuara ev sahipliği yapacağız. İZFAŞ; Terra Madre, Flowera, Logistech, fuarlarını 2022 yılı için takvimine eklerken; Wecycle, Brandex, IBS Anne Bebek ve Çocuk, Road2Tunnel, Ar-Ge Ür-Ge İnovasyon Sanayi ve Teknolojileri, İmatech, Kuyumculuk ile Yapı, Emlak ve Kentsel Dönüşüm fuarlarını güç birliği yaptığı fuarcılık firmaları ile hayata geçiriyor.  Bu yıl dünyanın en büyük gıda hareketi Slow Food önderliğinde iki yılda bir İtalya’da gerçekleşen Terra Madre Gastronomi Fuarı, Terra Madre Anadolu İzmir 2022 olarak 2-11 Eylül’de organize edilecek. 91. İzmir Enternasyonal Fuarı ile eş zamanlı olarak Türkiye’de ilk değerini artıracak. Terra Madre Anadolu İzmir 2022; temiz, adil ve sağlıklı gıdaya herkesin erişim hakkı olduğunu gösterecek. Cumhuriyetimizin en eski fuarı olan enternasyonal fuarı Terra Madre ile eş zamanlı gerçekleşecek. Terra Madre sayesinde yerel ürünlerimizi dünyaya tanıtmakla kalmayacak, küçük üreticileri dünya ile m-buluşturacağız” ifadelerini kullandı.

ZEKERİYA MUTLU: ÜRÜNLERİMİZİ PAZARLAYACAĞIZ BU FUARLARDA 

İEBOB Başkanı Zekeriya Mutlu, “Fuar yazdığınız zaman akla ilk gelen İzmir. İzmir yazdığınız zaman yanına ilk gelen fuar olur. Biz öyle bir servetin, mirasın üzerindeyiz. Bu, İzmir ve fuarın birleşik bize kalan mirasını, yerel yönetimlerle kamuyla geliştirerek kentimize, ülkemize, dünyaya hizmet için çaba sarf ediyoruz” diyerek konuşmasına başladı.

MUTLU: BU FUARLARDAN DALGA DALGA TÜM ESNAF YARARLANIYOR 

“2022’de 30’a yakın fuar gördüm. Emeği geçenlere şükranlarımı iletiyorum. Çok önemli ihtisas fuarları. Biz de esnaf teşkilatı olarak ürettiğimiz ürünlerle katılacağız” diyen İESOB Başkanı Mutlu, “Bu fuarların diğer sektörlere olumlu katkıları var. Mermer fuarında otellerde konaklayacak yer bulunamamaktadır. Komşu illerde bile yer kalmıyor. Bu fuarlardan dalga dalga tüm esnaflarımız yararlanıyor. En son yapmış olduğumuz Travel Turkey Fuarı’nda ulaşımda yüzde 27’lik net bir artış yakaladık” diye konuştu.

ENDER YORGANCILAR: YABANCI YATIRIMCILARIN TERCİHİ İZMİR 

İzmir’in sanayi kenti kimliğine vurgu yaparak, “İzmir’imizin 330 bin metrekarelik alan Kültürpark ile hakikaten fuar konusunda çok şanslıyız. Yabancı yatırımcılar İzmir’i tercih ediyor. İzmir bir sanayi kenti. Üretmiş olduğu ürünlerin sergilenmesi lazım. İşte onlar fuarlarla oluyor. 2022 yılını İzmir için hayırlı olmasını diliyorum” şeklinde  bir konuşma yaptı.

MAHMUT ÖZGENER: PANDEMİ SEBEBİYLE EN FAZLA YARA ALAN SEKTÖR FUARCILIK OLDU ANCAK… 

İzmir Ticaret Odası Başkanı Mahmut Özgener, pandemi sürecinin en fazla fuarcılık sektörünü etkilediğine dikkat çekerek, “Yüksek nitelikli fuarların kentlere doğrudan ve dolaylı katkıları büyük. Bu organizasyonları çok önemsiyoruz. Şehrimizi geleceğe taşıyan bir yapı olarak görüyoruz. Pandemi sebebiyle en fazla yara alan sektör fuarcılık oldu. Fiziki fuarlar düzenlenemedi. Milyonlar biraraya gelemedi. Tüm ülkeler kaynak aktarmaya ve dijital çözümler üretmeye çalıştı. Türkiye’de de fuarların sanal ortama taşınması sağlandı. Büyükşehir belediye başkanımızın öncülüğünde neredeyse fizikisini aratmayacak şekilde Fuar İzmir’i sanal ortama taşıdı. Biz de destekledik. Sanal fuarları teşvik ederken fiziki fuarlardan vazgeçmedik. Mümkün olabilen her fırsatta fiziki fuarları teşvik ettik. 20’ye yakını İZFAŞ ortaklığında gerçekleştirilecek. 2022 yılında yepyeni ve gelecek vaat eden yeni organizasyonlarda da biraraya geleceğiz. Yeni fuarları destekleyerek büyüteceğiz. Yeni fuar projeleri olduğunu da biliyoruz. Mevcut fuarlarımızın büyümesine ve içlerinden yeni fuarlar doğmasına da şahitlik edeceğiz. Fuarda biz de varız. İzmir’i fuarlar kenti yapmaya kendini adamış İZFAŞ ve İBB Başkanımız ve belediyemiz başta olmak üzere katkı koyanlara içtenlikle teşekkür ediyorum. Verimli, kazançlı geçmesini diliyorum” ifadelerini kullandı.

FUAR İZMİR HAKKINDA: 

İzmir, 2022 yılında misafir fuarlarıyla birlikte toplam 31 fuara ev sahipliği yapacak.

İhracatın yapı taşlarından biri “İZFAŞ fuarcılığı ”Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin açıkladığı verilere göre Türkiye’nin ihracat rakamı, 2021 yılını yüzde 32,9 artışla 225,4 milyar dolara yükseldi.

Toplam 229 ülkeye ihracat yapılırken, 184 ülkede artış gözlemlendi. Aralarında Almanya, ABD, Birleşik Krallık, İtalya, İspanya’nın da bulunduğu 112 ülkede ise yıllık ihracat rekoruna imza atıldı. 2021 yılında ihracatçıların en çok ihracat gerçekleştirdiği ilk 3 ülke; 19,33 milyar dolarla Almanya, 14,73 milyar dolarla ABD, 13,71 milyar dolarla İngiltere oldu. Aralarında İzmir’in de bulunduğu 21 il, ihracatta bir milyar dolar barajını aşmayı başardı. İzmir, Türkiye genelinde en fazla ihracat yapılan ilk 10 şehir arasına dördüncü olarak yerini aldı. Küresel tedarik zinciri kırılırken coğrafyalar arası bağ kurmayı başaran İZFAŞ fuarcılığı, tüm ülkeye örnek oldu. İZFAŞ aynı zamanda, düzenlediği fuarlarda pandemi önlemlerini üst düzeyde tutarak fuarlar açılmadan önce TSE-
COVID-19 Güvenli Alan Sertifikası’nı almaya hak kazandı. 2021 yılında 4’ü misafir olmak üzere toplam 13 fuar ve 6 etkinlik düzenlendi. Fiziksel olarak düzenlenen fuarların büyük çoğunluğu Ağustos ve Aralık ayları arasında, dört ay gibi kısa bir süre içerisinde gerçekleşti.

2021 ÜLKE EKONOMİSİNE FUAR BEREKETİ

2021’de düzenlenen ilk fiziksel İZFAŞ fuarı, Türkiye doğal taş ihracatının can damarı Marble  İzmir Fuarı oldu. Bu yıl özellikle konteyner ve navlun fiyatlarındaki büyük artışlara rağmen sektör 2 milyar dolar hedefine ulaştı. ABD ve Avrupa’ya yapılan nitelikli ziyaretçi çalışmaları, yıl sonu rakamlarında artış gösteren bu ülkelerin ihracatına katkı sağladı. 90. İzmir Enternasyonal Fuarı (İEF), geçmiş değerlere ayna tutarak geleceğe açılan önemli bir kapı oldu.

Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Teşkilatı (UCLG) Kültür Zirvesi’nin dördüncüsünü Türkiye’de ilk kez İEF ile eş zamanlı olarak düzenlendi. Fuarın uluslararası ticaret platformu olan İzmir İş Günleri’nde iklim krizine küresel çözümler sunuldu. Türkiye fuarcılığının yenilikçi firması Nobel Expo ortaklığı ile 47. Shoexpo Ayakkabı ve Çanta Fuarı düzenlendi. Tekstil üretimini İzmir ve Ege Bölgesi’nde daha önemli hale getirmek amacıyla Fashion Prime kapsamında İZGİ Fuarcılık ile güçlerini birleştiren İZFAŞ, konfeksiyon
makineleri ve teknolojileri alanında sınırlarını genişletti. Oyun geliştirme alanında yeni iş fikirlerini hayata geçirmek isteyen gençlerin, küresel büyüklüğü 170 milyar dolar olan oyun sektörüne kazandırılması için ilk adım atıldı.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

Bu sayfanın içeriğini kopyalayamazsınız