Marble İzmir Fuarı'na alım heyeti seferberliğiTurkuaz Gazetesi

22.12.2024 - 16:00

Marble İzmir Fuarı’na alım heyeti seferberliği

25 – 28 Ağustos 2021 tarihleri arasında düzenlenecek Marble İzmir Fuarı Alım Heyeti Programı T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından onaylandı. Alım Heyeti Programı’na Ege İhracatçı Birlikleri, İstanbul Maden İhracatçıları Birliği, Denizli İhracatçıları Birliği getirdikleri ülkelerle destek veriyor. 2021 yılı ihracat rakamları, fuar ve sektör birliği ile güçleniyor.

Marble İzmir Fuarı’na alım heyeti seferberliği
Son Güncelleme :

10 Ağustos 2021 - 13:03

İhracat rakamlarına Marble İzmir katkısı

Düzenlendiği tarihten bugüne dek Türkiye doğal taş ihracatına büyük katkılar sunan fuar, alım heyeti ve ziyaretçi çalışmalarıyla sektör için yeni ticaret kapıları açmaya devam ediyor. 25-28 Ağustos tarihleri arasında fuarizmir’de düzenlenecek 26. Marble İzmir Fuarı hazırlıkları sona yaklaşırken, dünya çapında yürütülen ziyaretçi çalışmaları da olumlu sonuçlar veriyor. Uluslararası ticareti güçlendirmek ve sektöre katma değer kazandırmak amacıyla yürütülen çalışmalar doğrultusunda Orta Doğu, Balkanlar, Kuzey Afrika, Kafkasya ve Avrupa ülkelerinde temsilcilik çalışmaları gerçekleştirildi. Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık, Çin, Fransa, İtalya, Rusya, Umman’da ülkelerinin ticaret ataşeliklerine fuar hakkında bilgilendirme ve iş birliği çağrısı yapıldı.

 

Alım heyeti programları kapsamında Amerika, Almanya, Balkanlar, Fransa, İtalya, Katar, Kuveyt, Orta Doğu ve Uzak Doğu ülkeleri ile anlaşma sağlandı.

Alım heyetleri gelecek

Denizli İhracatçıları Birliği (DENİB), Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB) ve İstanbul Maden ve Metaller İhracatçıları Birliği (İMMİB) tarafından organize edilen Alım Heyeti Programı kapsamında getirilecek ülkeler sırasıyla Almanya, Fransa, Azerbaycan, Gürcistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn, İtalya, Umman, Amerika Birleşik Devletleri, Rusya ve Ürdün olacak. İZFAŞ tarafından organize edilen Alım Heyeti Programı kapsamında ise Arnavutluk, Bulgaristan, Cezayir, Filistin, İran, İsrail, Katar, Kuveyt, Lübnan, Malta, Mısır, Moldova, Pakistan, Polonya ve Yunanistan’dan katılım olacak.

 

İhracat rakamları artışta

Türk doğal taş sektörü, 2020 yılı Ocak-Temmuz döneminde 3 milyon ton olan ihracat miktarı 2021 yılında 4,5 milyon tona yaklaştı. Toplam ihracat rakamı ise 906 milyon dolardan 1,2 milyar dolara yükseldi. Böylece, geçmiş yıla kıyasla ihracatta yüzde 35,9’luk rekor bir artış yaşandı. Türk doğal taşını en çok tercih eden ilk 10 ülke sırasıyla; Çin, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa, İsrail, Irak, Hindistan, Almanya, Avustralya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Libya

Ocak-Temmuz 2021 raporlarına göre blok taş ihracatındaki ekonomik büyüme yüzde 44,2 iken; işlenmiş doğal taş ihracatındaki ekonomik büyüme rekor bir artışla yüzde 21,3 olarak kayıtlara geçti. İşlenmiş ürün ihracatında ise başı Amerika Birleşik Devletleri çekti. İhracat rakamlarında yaşanan artışlar, sektöre umut aşıladı. 26. Marble İzmir Fuarı, işlenmiş ürün ihracatını artırıp katma değeri yüksek ürün ticaretini teşvik eden uluslararası bir kapı olacak.

Dinçer: Kayıpları geri çekmeyi başardık

Büyük ve zorlu bir süreç sonrası yeniden bir arada olmanın heyecanını yaşadıklarını belirten İstanbul Maden ve Metal İhracatçıları Birliği (İMMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Dinçer, şunları söyledi:

“Covid-19 global krizi ile bir kere daha gördük ki; ham maddesi, enerji kaynakları ve üretim kabiliyetiyle kendine yetebilen bir ülke olmak son derece önemli. Türk maden sektörü, Türkiye ekonomisine 40 milyar dolarlık katkı sağlıyor. Maden zenginliğimiz, bunu yeryüzüne çıkarıp işleme kabiliyetimiz, üretim ve ihracattaki durumumuz önemle üzerinde durmamız gereken basamaklar. Bu noktalar üzerinden Türkiye gerçeğine baktığımızda gelecek vadeden bir tablo ile karşı karşıya olduğumuzu söyleyebilirim. Türkiye, gerek ham madde gerekse enerji kaynağı olarak kullanılan madenler ve doğal taşlar konusunda oldukça zengin bir ülke. Covid-19 kaynaklı kayıplarımızı geri çekmeyi başardık. Tüm bu zorlu süreci yaşarken İMMİB olarak Türk doğal taşına olan ilginin ve talebin artması için çalışıyoruz. Tasarım, inovatif ürünler ve yeni projelerin meydana getirilmesi ihracatımıza büyük bir ivme kazandıracak. Bir fuarı sadece ürünlerin tanıtıldığı değil aynı zamanda da sektörü belli seviyeye taşıyan yeni fikirlerin oluşturulduğu bir platform olarak görmek lazım. Forumlar ve kongrelerle de sektörün geliştirilmesine yönelik konuların, pazarlama stratejilerinin konuşulup tartışılacağı bir ortam yaratılması lazım. Marble İzmir Fuarı’nın başarısı, pandemi arası vermiş olsak da 26. Marble’da katlanarak artacak. Bu kapsamda sektörün tüm paydaşlarının bir araya geleceği 26. Marble İzmir Fuarı, doğal taşlarımızdaki katma değer artışını tüm dünyaya tanıtma konusunda önemli bir görev üstlendi. Fuarın önümüzdeki dönemde yeni projelerle birlikte sektörü dünya çapında daha iyi yerlere getireceğine inanıyoruz”.

Kaya: Marble İzmir, Her yıl İzmir ekonomisine 100 milyon dolar katma değer sağlıyor

Fuarın İzmir ve ülke ekonomisindeki önemine değinen Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, “Pandemi döneminde online toplantılarda bir araya gelmiş olsak da, yüz yüze görüşebilmenin büyük bir keyif olduğunu bu süreç bizlere öğretti. Türk doğal taşına katma değer sağlama çabamız pandemi sürecinde devam etti ve edecek. Marble İzmir Fuarımız pandemi sonrasında Türk doğal taş sektörü için ilk etkinlik olması nedeniyle bizler için daha da önemli. Bizim sektörün en iyi tanıtımı fuarlarda yapılır. Doğal taş alıcıları taşa dokunarak almayı tercih eder, o nedenle doğal taş sektöründeki firmalarla dünyanın dört bir tarafındaki fuarlara katılarak Türk doğal taşını tanıtıyoruz. Bizler, bir yıl boyunca Marble İzmir Fuarı’nı heyecanla bekliyoruz. Bu yıl Marble İzmir Fuarı sektörümüz açısından çok daha büyük ve özel bir anlam taşıyor. Türkiye’nin doğal taş sektöründe sahip olduğu rezervler ile ihracattan aldığı pay arasında bir uyumsuzluk var. Amacımız, bugün 2 milyar dolar seviyesinde olan doğal taş ihracatımızı 7 milyar dolara taşımak. Bu hedefe böylesi iş birlikleriyle sağlayacağımız sinerji ile ulaşacağımıza tüm kalbimle inanıyorum. Her yıl İzmir ekonomisine 100 milyon dolar katma değer sağlayan Marble İzmir Fuarı o kadar büyüdü ki, Kültürpark alanına sığamadı ve İzmir’e fuarizmir’i kazandırdı. İzmir de diğer sektörlere rol model oldu. Marble İzmir Fuarı’nın İzmir’e kazandırdıkları artarak devam edecek” dedi.

Memişoğlu: Destek vermenin gurunu yaşıyoruz

Mermer ve traverten bakımından önde gelen bölgelerden biri olan Denizli ve çevresindeki zenginliklerin tanıtılması için yurt dışı destek programlarına önem verdiklerini dile getiren Denizli İhracatçılar Birliği Başkanı Hüseyin Memişoğlu, “Madencilik sektörümüz toplam ihracatımızdan yüzde 6 pay alan ve en çok önemsediğimiz sektörlerden biri konumunda. Gerek faaliyetlerimiz gerekse sektöre yönelik çalışmalarımız ile ihracatçılarımız için hizmet sunmaya devam ediyoruz. Öte yandan, ihracatçı sektörlerimize yönelik organize ettiğimiz çalıştaylarımızı madencilik sektörü için de düzenleyerek sektörün durumunu ve beklentilerini masaya yatırmıştık. Önümüzdeki süreçte de yeni çalıştaylarda ve etkinliklerde madencilik sektöründeki üyelerimizle bir araya gelmeye devam edeceğiz. 26. Marble İzmir Fuarı için sektörümüze destek vermenin gururunu yaşıyoruz. Bu fuar, tüm sektörün fuarıdır” dedi.

Alıcı: Sektörümüze Marble İzmir ile güç vereceğiz

Marble İzmir Fuarı’nın sektör için bir can damarı olduğuna dikkat çeken İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı ise, “Marble İzmir Fuarı, Türkiye’nin uluslararası arenada görücüye çıktığı yerdir. Marble Fuarı’nın ilk yılında toplam doğal taş ihracatı 77 milyon dolardı. 25’incisi düzenlenen fuarın da katkısı ile Türkiye’nin doğal taş ihracatı 2 milyar dolara çıktı. Marble Fuarı Türkiye doğal taş ihracatının can damarıdır. Son 10 yılda doğal taş ihracatı, Türkiye ekonomisine yaklaşık 20 milyar dolarlık katkı sağlamış durumda. Konteyner ve navlun fiyatlarındaki büyük artışlara rağmen elde edilen ihracat rakamları nedeniyle sektörümüzdeki tüm ihracatçılarımızı kutlarız. Biz de sektörümüze Marble İzmir ile güç vereceğiz. Fuarımızı sektör için büyük ve önemli bir fırsat olarak görüyoruz. 26. Marble için ziyaretçi çalışmalarımız yaklaşık 2 yıldır devam ediyor. Geçirdiğimiz bu süreçte fuarımızın verimini arttırmaya yönelik bir ziyaretçi çalışması yaptık. Mimarlar, müteahhitler, proje yöneticileri ve proje satın almacılarına yönelik yoğun bir iletişim içine girdik. Olumlu geri dönüşler alıyoruz. Fuarımız ile ilgilenen ziyaretçi kitlesinin bir beklenti içinde olduğunu gördük. Katılımcılarımız ve ziyaretçilerimiz 2 yıl sonra bu büyük buluşmada hasret giderip yeni anlaşmalara imza atacak. 26. Marble İzmir’de bu nitelikli ziyaretçi kitlesi katılımcılarımızı ve fuarımızı başarıya taşıyacak” şeklinde konuştu.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

Bu sayfanın içeriğini kopyalayamazsınız