İhracatçılar, Dijital Pazarlamayı SevdiTurkuaz Gazetesi

21.11.2024 - 20:39
Murat Demircan

Murat Demircan Ekonomi Muhabirleri Derneği İzmir Başkanı

Murat Demircan

İhracatçılar, Dijital Pazarlamayı Sevdi

Pandemi sonrasında Türk ihracatçısının ürün pazarlama metotları farklılaştı. Türk İhracatçısı, pandemi sürecinde sanal fuarlar ve sanal ticaret heyetleriyle ithalatçıya ulaşıyor.

İhracatçılar, Dijital Pazarlamayı Sevdi
Son Güncelleme :

18 Ocak 2021 - 12:12

Dünya genelinde 1.8 milyon, Türkiye binlerce insanımızın vefatına neden olan covid-19 virüsü iş yapış şekillerini de değiştirdi.Kalabalık semtimizde gaziosmanpaşa escort kadınları bakımına özen gösteren seksilerdir.

Pandemi sonrasında Türk ihracatçısının ürün pazarlama metotları farklılaştı. Türk İhracatçısı, pandemi sürecinde sanal fuarlar ve sanal ticaret heyetleriyle ithalatçıya ulaşıyor.

Fiziki fuarlar, ticaret heyetleri, müşteri ziyaretleri ihracatçıların bugüne kadar en gözde pazarlama yöntemleriydi.

Fiziki fuarlar ve seyahatlerin yapılamaz olduğu pandemi günlerinde Türk ihracatçısı, sanal fuarlar, sanal ticaret heyetleriyle ihraç ürünlerini pazarlamaya yöneldi.

Türk ihracatçıları pandemi döneminde çok sayıda sanal fuara imza atarken, sanal ticaret heyeti organizasyonlarının sayısına her gün bir yenisi ekleniyor.

Dış ticaret fazlası verme hedefiyle hareket eden Türkiye, pandemi nedeniyle covid-19 virüsünün dünya genelinde yaygınlaştığı Mart-Nisan-Mayıs aylarında büyük bir darboğaza girdi.

2020 yılı Mart-Nisan-Mayıs aylarında covid-19 virüsü nedeniyle Türkiye ihracatı, 2019 yılının aynı dönemine göre yüzde 33 eridi ve 3 aylık dönemde 15 milyar dolarlık kan kaybı yaşandı.

İhracatın tekrar eski performansını yakalaması için çareler arayan Türk ihracatçıları sanal fuarlar ve sanal ticaret heyetlerine odaklandı.

Ticaret Bakanlığı’nın girişimleriyle Mayıs ayında Resmi Gazete’de yayınlanan 2573 sayılı “Pazara Girişte Dijital Faaliyetlerin Desteklenmesi Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararı Sanal fuarcılık, sanal ticaret heyeti organizasyonları için dönüm noktası oldu.

Bu kararla birlikte sanal fuarlar ve sanal ticaret heyeti organizasyonları devlet destekleri kapsamına alındı. Bu destekle, sanal fuar organizasyonlarının masrafları yüzde 50 oranında ve faaliyet başına 100.000 ABD Dolarına kadar Ticaret Bakanlığınca desteklenmeye başlandı.

TİM Sanal Fuarlar Komitesi kuruldu

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) yeni sisteme en hızlı uyum sağlayan kurumlardan biri oldu. TİM bünyesinde Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar’ın başkanlığında TİM Sanal Fuarlar Komitesi oluşturuldu. Bu komite çok sayıda sektör için sanal fuarlar ve sanal ticaret heyetleri organize etti.

Sanal Fuarlar arka arkaya geldi

Shoedex2020 Fuarı’nı, Selçuk Üniversitesi ve Makine İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen Agrivirtual Tarım ve Hayvancılık Makineleri Sanal Fuarı takip etti. 22-26 Haziran 2020 tarihlerinde gerçekleştirilen fuarda, 100’den fazla tarım makineleri ihracatçısı, 300’den fazla ithalatçıyla buluştu.

Türk mobilya sektörünün ilk sanal fuarı olan Furnistry 2020 Virtual Fair ise; 27-30 Temmuz 2020 tarihleri İstanbul Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliğince gerçekleştirildi.

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği’nin düzenlediği, AYMOD Online 2020 Dijital Ayakkabı Moda Fuarı 25-27 Ağustos 2020 tarihlerinde Türk ayakkabı ihracatçılarıyla, ithalatçılarını bir araya getirdi.

Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın 2. büyük sanayi kümelenmesi SAHA İSTANBUL tarafından 09-13 Kasım 2020 tarihleri arasında gerçekleştirilen SAHA EXPO 2020 Sanal Savunma Havacılık ve Uzay Sanayi Fuarı, Türkiye’nin savunma sanayisindeki üretim gücünü, ileri teknoloji geliştirme potansiyelini dünyaya gösterdi.

Türkiye’nin 15 ilinde faaliyet gösteren 53 gıda ihracatçısı firma, 23-27 Kasım 2020 tarihlerinde dünyanın 80 ülkesinden gıda ithalatçılarıyla THE FOURCE isimli sanal gıda fuarında binden fazla ikili iş görüşmesi yaptı.

AutoExpo Türkiye 2020 Fuarı otomotiv sektörünün düzenlediği ilk üç boyutlu fuar oldu.

Bu fuarlarda; 700’den fazla firmamız yer alırken, 30 binden fazla yabancı olmak üzere toplamda 50 binin üzerinde firma ziyaret ederken, 45 bin civarında iş görüşmesi gerçekleştirildi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi Sanal Fuarlar Komitesi’nin ilk sanal ticaret heyeti ise; 13-15 Mayıs 2020 tarihlerinde Özbekistan Sanal Ticaret Heyeti oldu. Tarımsal Gıda, Tarım Makineleri, Soğuk Hava Depolama ve Gıda Ambalajlama Sektörleri’nden 16 Türk Firması katılırken, 65 Özbek firmayla 160 ikili iş görüşmesi gerçekleştirildi.

Pandemi döneminde Türk ihracatçıları; Kenya, Hindistan, Pakistan, Nijerya, Kuveyt, Güney Kore, İsrail, Tunus, Kolombiya, Meksika, Şili, Peru, Almanya, Kazakistan, Filipinler, Çin’in aralarında bulunduğu ülkelere sanal ticaret heeyetleri düzenlendi. Bu organizasyonlara her gün bir yenisi ekleniyor.

Doğaltaş sektörü 4 sanal ticaret heyeti gerçekleştirdi

Dijital pazarlamaya Türk Doğal Taş sektörü de uyum sağladı. Doğal taş ihracatında Türkiye’nin lideri Ege Maden İhracatçıları Birliği, 17 Türk doğal taş ihracatçısı firmayla 20 Vietnamlı ithalatçıyı Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle 24-26 Kasım 2020 tarihlerinde “Vietnam Sanal Doğal Taş Sektörel Ticaret Heyeti”nde buluşturdu. 191 ikili iş görüşmesine sahne olan organizasyonda, Türk doğal taş ihracatçıları, arttırılmış gerçeklik teknolojisiyle doğal taşlarını ithalatçılara tanıttı.

İstanbul Maden İhracatçıları Birliği de, 17-28 Ağustos 2020 tarihlerinde Hindistan Sanal Ticaret Heyeti, 14-24 Eylül 2020 tarihlerinde  Körfez Ülkeleri Doğal Taş Sanal Ticaret Heyeti Organizasyonunda 18 Türk doğal taş ihracatçısıyla 52 ithalatçıyı bir araya getirdi. İMİB’in bu yıl yaptığı son sanal doğal taş ticaret heyeti 28 Eylül – 7 Ekim 2020 tarihlerinde Fas ve Tunus’a yönelik oldu.

Türk ihracatçıları 2021 yılında da sanal fuarlar ve ticaret heyetleriyle ihracatını sürdürülebilir kılma çabasını sürdürecek. Pandemi sona erse, fiziki fuarlar ve ticaret heyetleri tekrar düzenlenmeye başlasa fiziki fuarlar ve ticaret heyetlerinin, dijital pazarlamayla desteklendiği hibrit fuarlar ve ticaret heyetleri hayatımızın bir parçası olacak. 2020 yılını geride bırakırken, hepinize sağlıklı mutlu huzurlu yeni bir yıl diliyorum.

Murat Demircan’ın diğer yazılarını okumak için buraya tıklayabilirsiniz.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

Bu sayfanın içeriğini kopyalayamazsınız