İhracatçı SahipsizTurkuaz Gazetesi

23.11.2024 - 15:21
Mehmet ABDİOĞULLARI

Doğruya Doğru

Mehmet ABDİOĞULLARI

İhracatçı Sahipsiz

Gün olmuyor ki doğal taş sektörünün başına bir sıkıntı gelmesin, gün olmuyor ki dertsiz bir gün geçirelim… Şimdide navlun ve bulunamayan boş konteynerler başımıza dert oldu. Hoş konteynırı bulsak ta bir işe yaramıyor.

İhracatçı Sahipsiz
Son Güncelleme :

11 Mart 2021 - 18:48

 

Gün olmuyor ki doğal taş sektörünün başına bir sıkıntı gelmesin, gün olmuyor ki dertsiz bir gün geçirelim… Şimdide navlun ve bulunamayan boş konteynerler başımıza dert oldu. Hoş konteynırı bulsak ta bir işe yaramıyor.

Sen yurtdışından sipariş al, taşı bul, kestir, üret, sandıkla, konteynıra yükle Avrupa’ya yolla, Yunanistan’ın Pire Limanın’da takıl kal..

Pes vallahide pes billahi de pes…

Yok böyle bir dünya, yok böyle bir sahipsizlik. Yok böyle bir başı bozukluk.

 

Bir dokunduk bin işittik.

Para kazanmaktan ümidini kesmelerine rağmen Türk İhracatçısının leke almaması için sözlerinin arkasında duruyorlar.

Ticari hayatlarını tüm olumsuzluklara rağmen devam ettiren Marbre Expert Desing Mermer Maden Sanayi Tic. Ltd. Şti. ortaklarından Ramazan Kuyucu bakın bize neler söyledi.

Ramazan KuyucuKuyucu: ‘İhracatçımız Çin’in boş konteyner toplaması nedeniyle ekipman (boş konteyner) sıkıntısı yaşadığı dönemde, booking yani yükleme onayı alamaz iken, yükleme onayı alıp ihracat yapan bir firma olarak  konteynerlerimiz aktarma limanı olan Yunanistan Pire Limanı’nda aylardır bekletilmektedir. Sorunun kaynağı ile ilgili de ihracatçı firmalara puantör

(Gemi Acentesi) tarafından herhangi bir dönüş yapılmamaktadır.

Çoğu zaman konteyner sıkıntısı nedeni ile ürününü gönderemediğimiz gibi, daralan ekonomide pazarımızı kaybetme riski taşıyoruz. Yunanistan Pire Limanı da aktarma gemileri ile gelen konteynerleri ana gemilere yükleyerek sevk etmek yerine bekletmektedir.

Neden ve niçin beklediklerini bilmediğimiz gibi kimsede bu konuda bize geri dönüş yapmıyor. Son çare olarak taşıma bedeli ödememize rağmen Pire Limanı’nda bekleyen konteynırlarımızı kara yoluyla gönderme kararı aldık. Maliyetlerimiz arttığından kar değil zarar ediyoruz. Buna rağmen Türk İhracatçısının adı kirlenmesin, pazarımızı kaybetmeyelim diyerek sözümüzü zor şartlarda yerine getiriyoruz.

İhracatçı olarak bizlere sahip çıkılmalıdır.’ diyerek sahipsizliklerini dile getirdi.

Ebetteki Sayın Kuyucu’nun başına gelenler diğer firmaların başına da gelmektedir. Ebetteki herkes Kuyucu gibi sözünün arkasında durmaya çalışmaktadır.

Ama bu sahipsizlik nereye kadar gidecek.

İşte bu yüzden diyoruz ki, dünyada oynanan bu yeni düzende yerimizi almak istiyorsak çözüm üretmemiz lazım.

 Bakın bu konuda Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Maden Komisyonu Başkan Vekili ve Yurtdışı Yatırımlar Konseyi Yönetim Kurulu Üyesi Muhammed Salih Yıldız çözüm önerisi olarak neler söyledi.

YILDIZ  “Ülke olarak ihracatımızı artırmak, 2021 ihracat hedeflerine ulaşmak istiyorsak ivedilikle lojistik altyapımızı iyileştirmemiz gerekiyor.” Dedi.

Salih YıldızÇözüm kendimizde olmalıdır.

Olumsuz salgın koşullarıyla birlikte navlun fiyatlarındaki artış ve konteyner temini sorununun ihracatta sipariş iptallerine yol açtığına dikkat çeken Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Maden Komisyonu Başkan Vekili ve Yurtdışı Yatırımlar Konseyi Yönetim Kurulu Üyesi Muhammed Salih Yıldız, geçen 6 aylık süre içinde azalan ithalat nedeniyle dolu giden konteynerlerin boş olarak geri geldiğini söyledi.

Maliyet artışıyla zarara uğrayan taşımacılık şirketlerin, zararlarını en aza indirmek için konteyner fiyatlarını yükselttiğini belirten Yıldız, “Yükselen lojistik maliyetlerin yanı sıra yeterli sayıda konteyner bulamayan üreticiler ihracat yapamayacak seviyeye geldi.

İhracatçılar son altı aydır ürünlerini müşterilerine ulaştırmakta sorunlar yaşıyor. Gelinen noktada boş konteyner fiyatlarının üç kat artmasına rağmen konteyner bulunamıyor. Konteyner bulabilen ihracatçı ise yüksek navlun ücretleri ile karşılaşıyor. Arzın talebi karşılayamadığı bu fırsat dolu zamanlarda ihracatçıların depoları stoklarla dolmak üzere. Ülke olarak ihracatımızı artırmak, 2021 ihracat hedeflerine ulaşmak istiyorsak ivedilikle lojistik altyapımızı iyileştirmemiz gerekiyor.” şeklinde konuştu.

Ülke genelinde ihracat yapan tüm üreticilerin ortak sorunu olan yetersiz konteyner sayısı ve yüksek navlun ücretlerinin birçok ihracatçıda üretim sürecini olumsuz etkilediğinin altını çizen Yıldız, Türkiye’deki prefabrik firmalarının konteyner üretim kapasitesinin artırılarak, artan navlun fiyatları için ihracatçılara kısa vadeli de olsa teşvik ve destek paketi hazırlanmalıdır dedi.

 

Dedi ama herkese paket var ihracatçıya paket yok.

Bir oyun var ama, bu oyunda biz olacak mıyız işte orası tamamen bir muamma. Çünkü bu oyunu büyük aktörler oynuyor.

Hatırlayalım isterseniz Yunanistan’ın Pire Limanı’nı  2016  yılında kim satın almıştı.

Ebetteki Çinli şirket almıştı.

Hatırlayın aynen şu şekilde gazetelerde yer almıştı bu haber.

Pire Limanı Çinlilere satıldı

Yunanistan’ın en büyük limanı başkent Atina yakınlarındaki Pire, de gerçekleşen imza töreniyle, özelleştirilerek resmen Çin’in Cosco Group Limited şirketine satıldı.

Yunanistan Başbakanı Aleksis Çipras, Cosco Group Limited Şirketi Başkanı Xu Lirong ve özelleştirmeden sorumlu Yunanistan Varlık Kalkınma Fonu (TAIPED) Başkanı Sergios Piçiorlas’ın imzaladığı anlaşmaya göre, şirket limanın yüzde 66’lık hissesine sahip olacak.

Cosco, öncelikle limanın yüzde 51 hissesi için 280 milyon 500 bin euro ödeyecek, zorunlu yatırımları yapmasının ardından 5 yıl sonra 88 milyon euro ödemede bulunarak yüzde 16’lık hisseyi de satın alacak. Böylelikle, Cosco, 2052 yılına kadar limanın yüzde 66’lık hissesine ve ruhsat haklarına sahip olacak.

LİRONG: PİRE, AKDENİZ’İN İNCİSİ OLACAK

Şirket Başkanı Lirong da, liman için planladıkları yeni yatırımlara işaret ederek, “Limanı Akdeniz’in en büyük konteyner merkezi haline getirmek istiyoruz. Pire’yi Akdeniz’in incisi haline getireceğiz” dedi.

Haber bu şekilde çıkmıştı.  Yunannistanda ayaklanmalar olmuş, özelleşmeye karşı olan işçiler yunan polisiyle karşı karşıya kalmıştı. Geldiğimiz noktada ise biz ne yaparsak yapalım büyük aktörler istedikleri gibi oyun kuruyorlar.

Konteynerler bir varmış, bir yokmuş’ a döndü.

Büyük aktörler istediği gibi oynuyor.

Ne dersiniz mermer sektörü ve ihracatçılar bu oyunun altından kalkabilecek mi, binlerce feryat edenlerin sesi olan Ramazan Kuyucu’nun feryatları bir işe yarayacak mı.

Doğaltaş sektörünün gazetesi olarak biz bu feryada kulak verdik, umarım sahipsizliğimize sahip çıkacak olan  Ticaret Bakanlığı’nda ki dış ticaretle le alakalı ilgili birimleri ses verir ve bu büyük oyunda ihracatçımızın elinden tutarlar.

Hoşcakalın sağlıcakla kalın.

Mehmet Abdioğulları’nın diğer köşe yazılarını okumak için buraya tıklayabilirsiniz.

 

 

 

 

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

Bu sayfanın içeriğini kopyalayamazsınız