Uluslararası İş Birliklerinin, Dış Ticaret Açığını Kapatacağı Öngörülüyor
Türkiye’nin uluslararası ihracat platformu olan Marble İzmir Fuarı, işlenmiş üründe dünyanın en önemli pazarı olan Amerika’da görücüye çıktı. Coverings Fuarı kapsamında yapılan tanıtım çalışmalarının, Amerikalıların Türkiye’ye olan ilgisinin artıracağını ve sektörün talebini karşılayacağı düşünülüyor.
Çeyrek asırlık yaşında Türkiye’nin doğal taş ihracatının 77 milyon dolardan 2 milyar dolara çıkmasındaki en önemli faktörlerden biri olan Marble İzmir Fuarı, pandemi sürecinde çöküşte olan ticaretin izlerini silmek için dünyanın dört bir yanında çalışmalarına devam ediyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İZFAŞ, bir dünya markası olan Marble İzmir Fuarı’nın değerine değer katmak için ciddi adımlar attı. Bunların başında ise Türk doğal taşına Amerikan pazarında hak ettiği konumu kazandırmak geliyor. İşlenmiş üründe en önemli ticaret platformlarından biri olan Coverings Fuarı’nda Türk taşı ve Marble İzmir Fuarı’nın tanıtımı, sektöre rahat bir nefes aldırdı.
Sektör, Gücünü Marble İzmir ile Toplayacak
Coverings Fuarı’nda 26. Marble İzmir Fuar’ı tanıtımına büyük önem verdiklerini belirten İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı, konteyner ve navlun fiyatlarındaki büyük artışlara rağmen, elde edilen ihracat rakamları nedeniyle sektörün tüm ihracatçılarını tebrik ettiğini belirterek; “Biz de sektörümüze Marble İzmir ile güç vereceğiz. Fuarımızı sektör için büyük ve önemli bir fırsat olarak görüyoruz. Burada özellikle yapı malzemecileri, distribütörler, mimarlar ve sektörümüzdeki diğer paydaşlarla görüştük. Sektörümüzün Amerikalı paydaşlarını Marble İzmir’de misafir edebilmek adına yoğun bir çalışma yürüttük. Güçlenen sektörümüze fuarımızla sonuna kadar destek olacağız. Hiçbir firmamız mağdur olmayacak. Çok renkli, heyecanlı, dolu dolu ticaretin olduğu bir fuarı heyecanla bekliyoruz” ifadelerinde bulundu.
Alıcı, Çin, Hindistan ve Brezilya gibi ülkelerin fuardaki eksikliklerine rağmen Rusya, Orta Doğu ve Arap ülkelerini Marble İzmir Fuarı’nda görebileceklerini de sözlerine ekledi. Marble İzmir’i sektörün markası olarak gören Alıcı, İZFAŞ’ın öncelikli amacının, ekonomiyi büyütmek ve tüm sektörler için ticarete açılan bir kapı haline getirmek olduğunu söyledi. Alıcı, “Fuarlarımızda önceliğimiz, sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak bir fuar yapabilmek, bu bizim kamusal sorumluluğumuz” diyerek sözlerini noktaladı.
Çalışmalar Tüm Dünyada Sürüyor
26. Marble İzmir kapsamında yürütülen çalışmalarda, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Kafkasya ve Avrupa ülkelerinde temsilcilik faaliyetleri sürüyor. Almanya, Fransa, Birleşik Krallık, Rusya, Çin, İtalya, Umman ve Birleşik Arap Emirlikleri ülkelerinin ticaret ataşeliklerine fuar hakkında bilgilendirme ve iş birliği çağrısı yapıldı.
T.C. Ticaret Bakanlığı’nda yurtiçi fuarların desteklenmesi kapsamında alım heyeti başvurusu yapıldı. Türkiye başta olmak üzere 22 farklı ülkede tanıtım çalışmaları sürüyor. Yurt dışında Avrupa ve Uluslararası Doğal Taş Endüstrileri Federasyonu (EUROROCK) ve Amerika Doğal Taş Enstitüsü (NSI) ile alım heyetleri için iş birliği anlaşmalarına imza atıldı.
İstanbul Maden İhracatçıları Birliği, Ege Maden İhracatçıları Birliği, Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği, İzmir Ticaret Odası ve Denizli İhracatçılar Birliği kapsamında alım heyeti çalışmaları sürüyor. 26. Marble İzmir; Amerika, Almanya, Birleşik Krallık, Çin ve Uzak Doğu, Fransa, İtalya, Katar, Kuveyt ve Orta Doğu’dan gelecek alım heyetleri ile uluslararası ticareti güçlendirecek.