Çağdaş Odacılık Anlayışı İle Hizmet Veren Muğla Ticaret ve Sanayi OdasıTurkuaz Gazetesi

26.12.2024 - 17:09

Çağdaş Odacılık Anlayışı İle Hizmet Veren Muğla Ticaret ve Sanayi Odası

İstiridyenin içindeki saklı cennet Muğla; Türkiye’nin hem saklı kalmış hem de en masalsı şehirlerinden birisi konumundadır. Rotanızı Ege’ ye çevirdiğinizde Güneşin, mavinin ve yeşilin buluştuğu bu şehri ziyaret etmek isteyeceksiniz.

Çağdaş Odacılık Anlayışı İle Hizmet Veren Muğla Ticaret ve Sanayi Odası
Son Güncelleme :

28 Kasım 2020 - 9:43

Muğla ilinin ekonomik kalkınmasında öncü olan, üyelerinin gelişimine yön veren, liderlik ederek yatırımcıların tercih ettiği bir kent haline gelmesi için çalışan, Muğla Ticaret ve Sanayi Odası; Kurumsal altyapısını tamamlamış, uluslararası kalite standartlarında hizmet veren, kaynaklarını verimlilik esasına göre yöneten, gelişime ve yenilikçiliğe açık bir kurum olarak devam ediyor.

Ülkenin, bölgenin ve üyelerin menfaatlerini korumak için görev ve sorumlulukların bilincinde olan, ulusal ve uluslararası arenada rekabet gücünü arttırarak gelişimini sağlayan MUTSO Yönetim Kurul Başkanı Mustafa ERCAN ile yapmış olduğumuz röportajımızda merak ettiklerimizi sorduk.

TR: Muğla Ticaret ve Sanayi Odası hakkında kısaca bilgi alabilir miyiz?

Muğla Ticaret ve Sanayi Odası (MUTSO) 1884 yılında kurulmuş olup, Türkiye’nin en köklü odaları arasında yer almaktadır. MUTSO’nun 5 bini aktif olmak üzere yaklaşık 8 bin üyesi bulunmaktadır. MUTSO’nun faaliyet alanı 8 ilçeyi (Menteşe, Yatağan, Kavaklıdere, Ula, Köyceğiz, Dalaman, Ortaca, Datça) kapsamaktadır. Menteşe’de bulunan merkez hizmet binasının dışında, ‘üyeye yerinde hizmet’ çıkış noktasıyla 3 ilçede (Datça, Ortaca, Yatağan) temsilcilikler açılmıştır.

Muğla Ticaret ve Sanayi Odası, tecrübeli yönetim kadrosu ve genç/dinamik çalışma ekibi ile Muğla’nın ekonomik ve sosyal hayatına yön vermektedir.

TR: Muğla Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı ve Yönetim Kurulu hakkında bilgi alabilir miyiz?

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine bağlı oda ve borsaların organ seçimleri 4 yılda bir yapılmaktadır. Seçimler üyelerin oylarıyla, son derece demokratik bir şekilde gerçekleştirilmektedir. MUTSO’nun son seçimleri Nisan 2018’de yapılmıştır.

MUTSO Meclisi 49 kişiden oluşmakta olup, Meclis Başkanı H. Koray Özcan’dır. Yönetim Kurulu ise 11 kişiden oluşmakta olup, Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ercan’dır. Ayrıca farklı sektörleri bünyesinde barındıran 17 Meslek Komitesi ise, komite başkanlarının önderliğinde çalışmalarını aktif olarak sürdürmektedir. Odanın her organında, faaliyet alanında bulunan her ilçeden bir temsilcinin bulunmasına hassasiyet gösterilmektedir.

TR: Doğal taş sektörünün Türkiye’deki ve dünyadaki konumu hakkındaki görüşlerinizi alabilir miyiz? Muğla’nın konumu bu değerlendirmenin neresinde yer alıyor?

Dünyada en çok mermer üretimi yapan ve aynı zamanda ihracatı yapan 2. ülke Türkiye’dir. İtalya bizden daha az üretim yapmaktadır. Buna rağmen ihracatta Türkiye ve İtalya ikinci sırada yer alıyor. Muğla ise hem üretim noktasında hem de ihracat noktasında ciddi bir güçtür.

TR: Muğla da üretim yapan kaç işletme, fabrika, ocak ve atölye var? Buralarda kaç kişi istihdam edilmektedir?

Mermer sektörüne yönelik Muğla’da faaliyet gösteren küçüklü büyüklü fabrika sayısı 120’dir. Muğla’daki mermer sahalarının üzerinde 100’ün üstünde ocak faaliyet göstermektedir. İstihdam edilen kişi sayısı 10.000 civarındadır.

TR: Doğal taş sektörüne bağlı yan kuruluşlarla ortak çalışılmaktadır. Bu sektöre bağlı kaç işletme ve fabrika var, kaç kişiye istihdam sağlamaktadır?

Doğal taş sektörüne bağlı , onlarla iş yapan Taşıma, bakım, sanayi malzeme ve işçilik alanlarında istihdam sağlanan kişi sayısı ise 1200- 1500 kişi civarındadır.

TR: Muğla’da üretilen, şehrin markası durumunda olan mermerleri hakkında bilgi alabilir miyiz?

Muğla’nın toplam mermer rezervi 400 milyon tondur. İlde ki işletilebilir mermer rezervi ise185 milyon m3’tür. Muğla krom, feldspat, linyit, kükürt, grafit gibi madenler bakımından zengin kaynaklara sahiptir. Ancak Muğla’da şehrin markası durumunda olan mermer Muğla Beyaz Mermeridir.

TR: Muğla mermerinin tanıtımı ile ilgili çalışmalarınız oldu mu? Oldu ise bunlar nelerdir?

Muğla Beyaz Mermerinin tanıtımı amacıyla Muğla Ticaret ve Sanayi Odası olarak markalaşma çalışmasına ağırlık verildi. Bu kapsamda odamız tarafından Muğla Beyaz Mermerinin coğrafi işaret alması için başvuruda bulunuldu. Muğla Beyaz Mermeri 495 tescil numarası ile 19 Nisan 2020 tarihinde tescillenmiştir.

TR: Muğla Mermerinin Türkiye’deki sıralaması nedir?

Doğal taş sektörün de Muğla, mermercilik sıralamasında, ülkemizde ilk 5 şehirden birisi durumundadır.

TR: Muğla’da mermer atıklarının kullanılabileceği bir fabrika var mı? Var ise kapasite olarak yeterli mi, yok ise bununla ilgili bir çalışma yapmayı düşünüyor musunuz?

Ham madde olan mermer artığı plastik, seramik, kablo gibi alanlarda kullanılabiliyor. Fakat sanayi tesislerinin olmamasından dolayı bu artıklar büyük oranda kullanılmıyor. Bir tek Yatağan Termik Santral baca gazı arıtma tesisinde mermer artığı kullanıyor. Onun haricinde fabrika artıklarının depolanma yeriyle ilgili sıkıntılarımız var. Bununla ilgili yetkililerle görüşmelerimiz devam etmektedir.

TR: Muğla’da işsizlik oranı nedir? Sektör personel eksikliğini nasıl çözüyor? Kalifiye eleman noktasında Muğla’nın durumu nedir?

TÜİK verilerine göre Muğla, Aydın ve Denizli illerini kapsayan işsizlik oranı %9,2’ye yükseldi. Mermer sektörün de çok fazla eleman çalıştırılabilir. Fakat en önemli sıkıntıların ikincisi de diyebileceğimiz kalifiyeli eleman sıkıntısıdır. Vatandaşlar çalışmak istemiyor. İşin kolayına kaçmaya bakıyorlar. Beden işi kalmadı her şey yerini teknolojiye bıraktı. Hiçbir sektörde kalifiye eleman yetişmiyor. Üretmeden bu ülkenin kalkınma şansı yok. Bizim ülke olarak üretmemiz lazım. Gençlerimizi çalışmaya özendirmemiz gerekiyor. Bu problem hız kesmeden gittikçe büyüyor

TR: Doğal Taş sektöründe Muğla hangi ülkelere ihracat gerçekleştiriyor?

Muğla’dan mermer ihraç edilen ülke sayısı 60 civarındadır ve en çok mermer ihraç edilen ülkeler Çin, Hindistan, Avrupa Ülkeleri ve Arap ülkeleridir.

TR: 2020 yılında yaşanan Covid 19’dan Muğla’da sektör hangi oranda etkilendi? Oda olarak sizin sektöre destekleriniz oldu mu?

Pandemi süreci diğer tüm sektörlerde olduğu gibi madencilik sektörü için de zorlu bir süreç oldu. Mart, Nisan ve Mayıs aylarında bazı fabrikalar kapatıldı. Bazı fabrikalar kapasiteyi düşürüp devam ettiler. Şuanda biraz daha normal seyrinde gidiyor diyebiliriz. Ama bu küresel bir kriz ve tüm dünya ülkeleri etkilendi. Dolayısıyla ihracatın hızlı olduğu yoğun bir sektör.

Her şey normale döndü diyemeyiz. MUTSO olarak tüm sektörlerden gelen/yaşanılan tüm sorunları ve çözüm önerilerini üst birliğimiz TOBB aracılığıyla ilgili Bakanlıklara ilettik. Özellikle maslak escort kısa çalışma ödeneği, SGK ve BAĞ-KUR primlerinin ertelenmesi, Nefes Kredisi gibi düzenlemeler sektörlere can suyu oldu diyebiliriz.

TR:2021 ve sonrası için öngörüleriniz nelerdir? Oda olarak hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

İş dünyası olarak 2021 yılı için öncelikli beklentimiz pandemi sürecinin sona ermesi ve ticari hayatın normale dönmesi. Muğla önemli bir turizm şehri. 2020 yılı turizm sezonu levent escort oldukça zor bir dönem oldu. Hedefimiz bu sürecin sona ermesinin ardından turizmin normal seyrine dönmesi ve merkez ilçe Menteşe’nin turizmden hak ettiği payı almasıdır. Menteşe önemli kültürel bir hazine.

Bunu ön plana çıkartmak istiyoruz. Ayrıca MUTSO olarak, coğrafi işaretli ürünler başta olmak üzere Muğla’nın yöresel ve kültürel ürünlerinin tanıtımının ve satışının yapıldığı MUTSO Zeytinpark’ı hayata geçirdik. Muğla Aydın karayolunda Yatağan Bodrum yol ayrımında açılan bu kıymetli noktanın tanıtımlarına ağırlık vermeyi hedefliyoruz. Yöresel ürünlerin tanıtımına bir başka destek hedefimiz ise online zeytinburnu escort pazar kurmak. algari.com web sayfası üzerinde çalışıyoruz. Bu dijital satış portalı üzerinden başta üyelerimiz olmak üzere, işletmeler kendilerine sanal bir pazar bulmuş olacaklar.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

Bu sayfanın içeriğini kopyalayamazsınız