Çok sayıda ülke tarafından Doğu Türkistan’daki soykırım nedeniyle yaptırımlarla karşı karşıya kalmasına rağmen, 2023 yıl içerisinde Doğu Türkistan’dan Avrupa ülkelerine zorunlu çalıştırma ürünlerinde ihracat rakamları rekor kırdı.
7 BİN 762 SEFER YÜK TAŞINDI
Çin basınında yer alan bilgiye göre 2023 yılında Çin’in Batı ve Avrupa’ya açılan tek kapısı, Doğu Türkistan’da yer alan Korgas sınır kapısından geçen Çin-Avrupa yük treni seferlerinin sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,8 artarak 7 bin 762’ye ulaştı.
2016’dan beri Uygurlara yönelik başlatılan büyük ölçekli keyfi tutuklamalardan buyana Korgas sınır kapısından geçen Çin-Avrupa yük treni seferlerinin sayısı 33 bini geçerek rekor kırdı.
DÜNYAYA KÖLE İŞÇİLİK ÜRÜNLERİ SATIYOR
Halihazırda Korgas’tan geçen ve Uygurların köle işçi olarak zorla çalıştırılması sonucu elde edilen, otomobil parçaları, tekstili, hazır giyim ve teknolojik aletler gibi mallar yüklü Çin-Avrupa yük trenleri, 80 ayrı hat üzerinden 18 ülke ve 45 kente mal taşıyor.
BÖLGE BYOGRAFİSİNİ ZORLA DEĞİŞTİRİYOR
Çin komünist rejimi, bir yandan Doğu Türkistan halkını toplama kamplarına gönderirken diğer yandan binlerce insanı Çin’e transfer ederek düşük ücretle çalışmaya zorluyor. Bunun yanı sıra, Çinli Şirketlere sübvansiyon sağlayarak Doğu Türkistan’a yerleşmelerini teşvik ediyor.
Avustralya Stratejik Politika Enstitüsünün (ASPİ) 2020 yılında yayımladığı Raporunda dünya çapında tanınmış Batılı 83 markanın tedarik zincirleri Uygurların zorla çalıştırılmasından yararlandığı gösteriliyorken, buna ek olarak 9 Avrupa menşeli şirketi de kapsayan dünya çapında önemli teknoloji şirketleri, otomobil, ayakkabı ve hazır giyim markaları da Çin ile suç ortaklığı yapıyor.
Raporda listelenen 83 şirket arasında, ABD’li Amazon’dan, Almanya’nın BMW, Bush, Mercedes-Benz, Puma, Siemens şirketleri, İtalya’nın Caddy şirketi, İsveç’in (H&M), Electrolux şirketi, Filipinler’den Jack ve Jill şirketi, Fransa’dan Lacoste şirketi, İspanya’nın (Zara) markalarına kadar suçlanıyor. Nitekim bazı insanlık olurunu kaybetmeyen firmalar hatalarından dönseler de, para göz şirketler Çin’in köle emeği sömürgeciliğinden kar elde etmeyi sürdürüyor.
KAYNAK: TÜRKİSTAN PRESS